ADPM Coffee Break

Ca sa fii influencer in Dubai trebuie sa platesti licenta de 3500 de euro pe an

Influencerii social media din Emiratele Arabe Unite care castiga bani din promovarea marcilor si a intreprinderilor vor trebui sa obtina o licenta media, conform noilor reglementari ale tarii. Autoritatile spun ca scopul acestei masuri este sa contribuie la profesionalizarea si reglementarea acestei “industrii” care s-a dezvoltat in ultimii ani.

Aceasta licenta este similara celor pe care trebuie sa le aiba revistele si ziarele. Consiliul National de Media spune ca noua regula nu intentioneaza sa constranga creativitatea din social media, ci sa asigure standarde ridicate si castiguri  mai mari. Promovarea in social media a devenit o afacere pentru multe persoane care au numar impresionant de urmaritori pe canale precum Instagram sau Youtube. Un post promotional in Emirate poate costa o companie zeci sau chiar sute de mii de dirhami.

Lanturile de lux, brandurile de makeup sau moda apeleaza adesea la influencerii din mediul online, pentru promovare. Acest tip de publicitate nu a fost niciodata reglementat pana acum.

Pe 28 februarie, Consiliul National de Media a lansat un nou sistem de reglementare a presei. Oricine este implicat in activitati comerciale media electronice va trebui sa se inregistreze si sa detina o licenta inainte de sfarsitul lunii iunie. Sanctiunile pentru nerespectarea acestei proceduri includ amenzi de pana la 500 USD, avertizari verbale sau oficiale si/sau inchiderea site-ului web sau a contului. Autoritatile spun ca legea trebuie sa tina pasul cu noile tehnologii, mediul online fiind un instrument extrem de influent si raspandit in ultima perioada.

– zone OUT. Cc: @geox #geoxGCC #geoxDubai

A post shared by Mahmoud (@mrmoudz) on

Noile orientari incearca sa sporeasca contributia mijloacelor de informare electronice la industria larga de publicitate. Dar si sa ofere protectie juridica pentru pietele de desfacere, sporind competitivitatea acestora. Toate acestea sunt un efort de crestere a cheltuielilor publicitare si de crestere a sectorului, in ansamblul sau. De exemplu, conform noii legi, companiile globale care vand content online pot acum sa obtina o licenta si sa deschida sucursale in EAU.

Ele sunt vedetele noii generatii pe social media!

Noul proiect este primit bine atat de agentiile de media, cat si de influencerii care activeaza pe cont propriu. Toti spun ca masurile vor ajuta industria sa creasca si vor proteja persoanele care lucreaza in acest domeniu.

Despre autor

Amarandei Nicoleta

Scrie un comentariu